טיול בצפת – הדיסנילנד של החרדים

המלצות לטיול רגוע ושליו בצפת מאת מורה הדרך ארז לנדאו

הגולש איתן מצורן שואל:  אני רוצה לקחת את חברה שלי לצפת לטייל.. אני יודע שיש מלא תיירות בצפת והרבה מהחברים שלי אומרים לי שהמקום די התמסחר ובגלל זה אני רוצה שתמליץ לי על המקומות האמיתיים שעדיין נשארו עם האנרגיה הייחודית של צפת.

תשובה:

הי איתן, טיול באזור הגליל העליון הוא טיול מרגש וצפת היא גולת הכותרת.
בכלל אני אוהב לקרוא לאזור דיסנילנד של חרדים, שכן איפה בעולם תמצא מרכז ללימוד רפואה סינית ברוח היהדות שיש בו רב שמעביר שיעור יוגה? זה קורה במושב האור הגנוז דרך אגב אבל לעניינו – בוא נצא לטיול!

מכיוון שאתה אוהב ללכת ברגל ולראות נופים, מסלול חובה כשמגיעים לאזור הוא הוא המסלול של הר מירון. יש את המסלול סובב פסגה שהוא מעגלי ונוח, ויש גם מסלול שיורד ל”חרבת חומימה” רק שהוא איננו מעגלי ולכן הינו קצת בעייתי אם אין שני רכבים, למרות שכל רכב שעובר על הכביש ב”חרבת חומימה” עולה לפסגה ככה שלמצוא טרמפ למעלה לא אמור להיות קשה מידי. הנוף מפסגתו של ההר השני בגובהו בישראל אחרי הר חרמון מתנשא לגובה של 1208 מטר הוא נהדר וחושף נוף נפלא של הרי הגולן הגליל ואגם הכנרת, כמו כן מהר מירון ניתן לראות את העיר צפת שהיא היעד הבא שלנו.

צילום: shutterstock

כאשר אתה מגיע לצפת אני מציע לך להגיע לאיזור הגלריות, להתרשם מהיצירות ולהמשיך לסמטת המשיח. במשך שנים ישבה שם אישה זקנה עם שתי כוסות תה וחיכתה למשיח כי האמינה שדרך סימטה זו יעבור. היא כבר נפטרה, משיח לא בא וגם לא התקשר אבל זה לא מונע מצפת להיות מקור השראה ורוחניות יחידים מסוגם.

אחרי הירידה בסמטת המשיח תפנו שמאלה ולאחר מספר פיתולים אתם תגיעו לבית הכנסת האר״י האשכנזי. האיש שהקבלה מתחלקת ללפניו ואחריו עיצב את תקופת הזוהר של העיר צפת במאה ה 16. הסיפורים על האופן שבו הצליח להנגיש תורה סודית ואקסלוסיבית לציבור רב יותר של אנשים העמידה אותו במקום של כבוד בשרשרת גלגוליה של הקבלה ובית הכנסת על שמו הינו אחד מהמוקדים התיירותיים של העיר צפת. למרות הפופולריות שלו הוא מצליח לשמר את האווירה שכן לא בכל יום רואים בית כנסת בן 500 שנה שעמד ברעידות אדמה וטילים.

בית הכנסת האר”י האשכנזי, צפת. צילום: shutterstock

רבים מכירים את חצר עץ התאנה המשלבת גלריה, סטודיו להכנת טליטות ומרכז תיירותי להיכרות עם הקבלה. לאחרונה הוקמה עוד חצר נפלאה שנקראת חצר הגפן. המקום משלב גלריה לאומנות באדיבותו של האמן עמנואל ששילב כוחות עם בחור צעיר ומוכשר בשם אליאב. בחצר מסעדה שמגישה רק דברים שנמצאים ברדיוס של 10 ק״מ כלומר הכל מקומי, והאוכל מדהים בטריות שלו ובתשוקה שיש לכולם שם לתת שירות אדיב.

המקום נמצא ממש בסמוך לבית כנסת אבוהב שהוא אחד מבתי הכנסת העתיקים של העיר צפת וטומן בחובו סיפור מרתק על פיו באמצעות תפילה עמוקה הצליחה קבוצת מאמינים להעביר ספר תנ״ך מספרד לצפת. העיר צפת רוויה בסיפורים מרגשים אשר בסופו של דבר אמורים לעורר בקרב האדם את התחושה שאנו חיים בתקופה מיוחדת שבה יש לנו הזדמנות להגשים את הפוטנציאל שטמון בנו ולתקן את עצמנו ואת העולם שבו אנו חיים ואני בטוח שאתה וחברה שלך תהנו מאוד.

    הרשמה לניוזלטר

    !זמן מעולה להרשם לניוזלטר שלנו
    .הישארו מעודכנים בתכנים של כל הערוצים

    עקבו אחרינו

    0 תגובות